من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

گس یا سوخت شبکه اتریوم چیست؟ سوالی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. تمامی کاربرانی که بر روی شبکه ی اتریوم فعالیت می کنند، موظف هستند تا برای انجام عملیات بر روی هر اتریوم کارمزد معینی را پرداخت نمایند. در واقع گس، شباهت بسیار زیادی به هزینه تراکنش در بیت کوین دارد اما در واقعیت سوخت شبکه اتریوم و یا گس آن فراتر از هزینه تراکنش است. در این مقاله قصد داریم تا به سادگی شما را با مفهوم گس یا سوخت شبکه آشنا کنیم. 

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم بلاک چین است که به منظور پشتیبانی از قرار دادهای هوشمند و تراکنش های مالی ایمن ایجاد شده است. قراردادهای هوشمند، مجموعه ای از نرم افزار ها هستند که به برنامه های غیرمتمرکز اجازه می دهند به صورت خودکار اجرا شوند. این شبکه شامل برنامه های غیر متمرکز برای اجرای بازی ها و دیفای است. بسیاری از ان اف تی ها نیز بر پایه بلاک چین طراحی و اجرا شده اند. این بلاک چین، دارای ارز دیجیتال بومی خود به نام اتر و زبان اختصاصی برنامه نویسی سالیدیتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی این زبان، به شما پیشنهاد می شود مقاله همه چیز در رابطه با زبان برنامه نویسی سالیدیتی را بخوانید. 

گس یا سوخت در شبکه اتریوم چیست؟

تعریف مفهوم گس و یا سوخت شبکه اتریوم

گس یک مفهوم بنیادی در شبکه ی اتریوم محسوب می شود. ماشین مجازی اتریوم بر روی نود اتریوم اجرا می شود و هر عملیاتی که در آن انجام می شود از چرخه های سی پی یو و حافظه بر روی ماشین میزبان استفاده می کند. ماشین مجازی برای انجام عملیات و دستورات ماینر ها به یک سوخت نیاز دارد که به آن گس و یا سوخت شبکه اتریوم گفته می شود. هرعملیات بر روی ماشین مجازی اتریوم، یک مقدار مشخص از گس را می سوزاند و تمامی تراکنش ها یک مقدار مشخص از گس را مصرف نمی کنند. دسترسی به حافظه ها و یا نوشتن بر روی دیسک ها هزینه های متفاوتی دارد. به طور کلی هر چه قرار داد ها پیچیده تر باشد، نیازمند عملیات پیچیده تر و هزینه ی بیشتری نیز خواهد بود. 
همانطور که گفته شد، گس به کارمزد یا سوخت شبکه اتریوم گفته می شود. کارمزد تراکنش های انجام شده در بستر اتریوم با استفاده از توکن بومی آن یعنی اتر پرداخت می شود. گس برای تعیین میزان کارمزد هر تراکنش در پلتفرم اتریوم است که میزان تلاش محاسباتی مورد نیاز را برای اجرای هر عملیات خاص در شبکه اتریوم محاسبه می کند. هزینه گس بسیار ناچیز است که با واحد گیگا وی در شبکه اتریوم که کوچکترین واحد اتر است محاسبه می شود. گس در اتریوم یک ارز دیجیتال جداگانه نیست و در صرافی ها خرید و فروش نمی شود. میزان گس مورد نیاز برای هر عملیات از قبل در شبکه اتریوم مشخص شده است و کاربر باید هزینه ی این گس را با اتر پرداخت کند تا تراکنش او تایید شود. همان طور که از نامش پیداست گس را می توان مانند بنزین در دنیای واقعی دانست، برای حرکت ماشین خود نیاز به بنزین دارید و برای دریافت آن نیز موظف به پرداخت پول هستید. که برای گس، پول همان اتر است. این هزینه نیز به ماینر هایی تعلق می گیرد که وظیفه تایید تراکنش ها و حفظ امنیت شبکه را بر عهده دارند.  

خرید تتر


در رابطه با گس دو مفهوم اصلی وجود دارد:
- گس لیمیت 
- گس پرایس

که کارمزد شبکه اتریوم طبق فرمول زیر محاسبه می شود:
کارمزد شبکه اتریوم= گس لیمیت×گس پرایس

نحوه ی محاسبه کارمزد شبکه اتریوم

در واقع برای انجام تراکنش، کاربر موظف است گس لیمیت را مشخص کند، گس لیمیت، حداکثر میزان گسی است که فرستنده برای پردازش تراکنش خود پرداخت کند. البته لازم به ذکر است که برای کار با شبکه اتریوم نیازی نیست با مفهوم گس آشنا باشید و کیف پول های اتریوم به طور خودکار هنگام تراکنش مقدار کارمزد مناسب را مشخص می کنند. 

گس لیمیت چیست؟

گس لیمیت بر اساس نوع قرارداد هوشمند و حجم کد های یک قرارداد هوشمند تعیین می شود. به طور کلی معامله گر نمی تواند، مقدار گس را کمتر از گس لیمیت وارد کند به این دلیل که تراکنش انجام نمی شود. اما مقدار گس اتریوم را خود کاربران تعیین می کنند و مقدار آن در هر زمان متغیر است. در زمان اجرای یک قرارداد هوشمند شما هستید که انتخاب می کنید به ازای هر مقدار گس چقدر پرداخت کنید. در واقع ماینر های شبکه اتریوم هستند که تصمیم می گیرند که قیمت پیشنهادی را قبول کنند یا خیر. ماینر ها به دلیل تمایل بیشترشان به درآمد بالا، تراکنش هایی با گس بیشتر را در اولویت قرار می دهند. البته گس لیمیت از حملات اسپم نیز جلوگیری می کند. 

گس پرایس چیست؟

گس پرایس یا همان قیمت گس، هزینه ای است که یک کاربر تمایل دارد به ازای هر واحد گس بپردازد. همان طور که گفته شد، گس پرایس توسط کیف پول های اتریوم و به صورت خودکار تعیین می شود ولی این میزان توسط کاربر قابل تغییر است. اما در صورت اینکه آن را بسیار پایین تعیین نمایید، ممکن است هیچ گاه توسط ماینرها تعیین نشود. 

چگونه گس را کاهش دهیم؟

ترفند های کاهش هزینه گس در شبکه اتریوم به شرح زیر است:
- تا زمان کاهش بار شبکه صبوری نمایید و قیمت گس را دنبال کنید، چنانچه کاهش یافت می توانید به بازار ورود کنید
- تراکنش های مرتبط با یکدیگر را ترکیب نمایید
- برای آگاهی از وضعیت بار شبکه، از سایت هایی مانند Gas noe و Ethereum station استفاده کنید

مزایا و معایب گس در اتریوم

از مهم ترین مزایای گس می توان به سادگی استفاده در پرداخت کارمزد و عدم نیاز به خرید جداگانه برای پرداخت آن اشاره کرد، علاوه بر آن هزینه به صورت خودکار از کیف پول شما کم می شود. گس از شبکه ی گسترده ای از توکن های ERC20 پشتیبانی می کند. اما تنها عیب آن این است که در زمان ازدحام شبکه، اگر بخواهید تراکنشتان با سرعت بیشتری انجام شود لازم است تا گس بیشتری پرداخت کنید. 

Reference : tetheriran



امروزه کسب و کار های اینترنتی بسیار پر طرفدار هستند، کسب و کار اینترنتی به طور کلی شامل فعالیتی است که در بستر مجازی انجام می شود و پیرو خود سود مالی دارد. در این مقاله از پی فا قصد داریم تا 10 ایده برای شروع کسب و کار اینترنتی را برای شما ارائه دهیم تا با آسودگی خاطر و اطلاعاتی بیشتر، کسب و کار مورد علاقه ی خود را انتخاب نمایید.

کسب و کار اینترنتی به چه معناست؟

کسب و کار اینترنتی، از کسب و کار های نو می باشد که تمام سنین را جذب کرده است. از گذشته تا به امروز کسب و کار شرط اصلی برای امرار معاش بوده است و به این معناست که شما در جهت دریافت پول، کاری را انجام دهید. کسب و کار های اینترنتی هم دقیقا از همان قواعد سنتی کسب و کار پیروی می کنند. تنها تفاوت آن ها این است که، کسب درآمد شما بر بستر اینترنت و از طریق آن صورت می گیرد. دلیل محبوبیت کسب و کار های اینترنتی این است که، می توانید بدون محدودیت زمانی و در هر سنی که هستید کار کنید. شما می توانید با سرمایه ی اندکی نیز این مسیر را شروع کنید و قدم به قدم به قله ی پیشرفت و کسب درآمد عالی نزدیک شوید.

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنیم؟

نحوه ی شروع کسب وکار اینترنتی

در ابتدا و شروع مسیرتان می بایست به این موضوع فکر کنید که خدماتی که می خواهید ارائه دهید چه چیزی است، سپس در رابطه با آن به خوبی فکر کرده و ایده های خود را یادداشت کنید. بهتر است که ایده های شما نو و تازه باشند، شما باید در رابطه با نحوه ارائه محصولاتتان بیاندیشید و زیبا ترین و خلاقانه ترین روش را برگزینید. شما برای راه اندازی یک کسب و کار خوب می بایست مراحلی را طی کنید تا در نهایت بتوانید به بهترین نحو ارائه و فروشتان را انجام دهید.
بهتر است مراحل زیر را برای به دست آوردن برترین نتیجه طی کنید؛
- انتخاب و پردازش ایده

تمامی کسب و کار های بزرگ، حاصل یک ایده ی کوچک هستند. پس به هیچ عنوان این مرحله را نادیده نگیرید و کم اهمیت ندانید. چنانچه شما برای گام اول خود زمان لازم را بگذارید و ایده ای متناسب با تمامی شرایط بیابید، قطعا مسیر دستیابی به پیشرفتتان سریع تر می شود. این برتری ایده ی شما است که کسب و کارتان را از رقبا متمایز می سازد.
- بررسی رقبا
در قدم دوم و بعد از انتخاب ایده ی خود، بهتر است به سراغ کسب وکار هایی بروید که در حوزه ی انتخابی شما در حال فعالیت هستند. بررسی آن کسب و کارها و یا به اصطلاح رقبایتان، به شما کمک می کند تا راحت تر مسیر کاری خود را انتخاب کنید. با بررسی آن ها می توانید تجربه های زیادی کسب کنید و حتی از شکست های آن ها درس بگیرید. البته برای شروع کار بهتر است با دیدی باز اما متمرکز به تحلیل رقبای خود بپردازید و نقاط ضعف و قوت آن ها را یادداشت کنید. در نهایت شما با این کار، راه ها و روش هایی را برنامه ریزی خواهید کرد که به کسب و کار اینترنتی برتر حوزه ی خودتان تبدیل شوید.
- بازار کار
از مهم ترین نکاتی که برای شروع کسب وکار لازم است بررسی کنید، بازار کار است. شما باید علاوه بر بررسی بازار مالی حال حاضر آن شغل، دورنمایی از آن را نیز بررسی کنید. این موضوع بسیار واضح است که هر اندازه که ایده ی شما جدید و جذاب باشد، باید درآمدزایی نیز داشته باشد تا زحمات و سرمایه گذاری شما خوشایند و پول ساز باشد.
پس از طی مراحلی که گفته شد نوبت به انتخاب روش ارائه محصول شما می رسد، که می توانید برای کسب و کارتان سایتی راه اندازی کنید و یا برای شروع از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده کنید. شما هر روشی را که برگزینید، نیاز به استفاده از یک درگاه پرداخت امن و مطمئن دارید. درگاه پرداخت، پلی است که از طریق آن می توانید هزینه را از مشتری دریافت کنید. شما حتی می توانید برای کسب و کار اینستاگرامی خود یک درگاه پرداخت موبایلی دریافت کنید و لینک آن را برای خرید راحت تر کاربران خود در بایو پیجتان قرار دهید. چنانچه قصد دارید در سریع ترین زمان ممکن و با راحت ترین روش، لینک پرداخت خود را داشته باشید بهتر است مقاله ی آموزش کامل ثبت نام و کار با پنل کاربری پی فا را بخوانید. در صورت داشتن هرگونه سوالی، تیم پشتیبانی ما که متشکل از افراد متخصص است در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگو و راهنمای شما خواهد بود.

مزایا و معایب داشتن کسب و کار اینترنتی

در ادامه قصد داریم تا تمامی مزایا و معایب این نوع از شغل را برای شما شرح دهیم تا با آگاهی کامل قدم در مسیرتان بگذارید.
مزایا
- راه اندازی کسب و کار اینترنتی به هزینه و سرمایه ی کمی نیاز دارد
- دسترسی آسان است
- به تعداد نیروی بسیار کمی نیاز دارید
- محدودیت مکانی و جغرافیایی ندارید
- به سرعت می توانید با استفاده از تبلیغات دیده شوید و به سود دهی برسید
- هم زمان می توانید مشغول چند کار شوید
معایب
- امکان تست کالا قبل از خرید وجود ندارد
- رقابت در این حوزه زیاد است
- خدمات به مشتری به دلیل کمبود تعامل فیزیکی محدود است
- خطرات هک و بد افزارها وجود دارد
همانطور که مشاهده نمودید، مزایای کسب و کارهای اینترنتی بیشتر از معایب آن ها هستند. اما بهتر است شما به طور اختصاصی فاکتورهای حوزه ی خود را بسنجید و سپس ورود کنید.

آیا می توان در کسب و کار اینترنتی موفق بود؟

موفق شدن در کسب و کارهای اینترنتی به دلیل رقابت بالا در آن بسیار دشوار شده است. برای کسب رتبه ی برتر میان رقبای خود نیاز است که پس از داشتن ایده های جدید، صبر و استقامت زیادی داشته باشید. تا به صورت پله ای و قدم به قدم پیش بروید و در نهایت نتیجه ی دلخواه خود را کسب کنید. لازم به ذکر است که لازمه ی پیشرفت در این کار این است که به خوبی فضای اینترنت و بستر فروش خود را بشناسید و رفتار مشتریان و یا دنبال کننده های خود را بسنجید و مطابق میل و سلیقه ی آن ها رفتار کنید. برای دستیابی سریع تر به موفقیت نیز می توانید از تجربیات افراد موفق در حوزه کسب و کارهای آنلاین استفاده کنید مانند، ارائه و فروش محصولات با کیفیت، ارائه خدمات پس از فروش، برندسازی و مشتری مداری.

10 ایده پول ساز کسب درآمد از اینترنت

ایده های پر درآمد در کسب وکار اینترنتی

در ادامه برای درک بیشتر شما از کسب و کارهای اینترنتی، قصد داریم تا ایده هایی را در این جهت به شما ارائه دهیم. شما می توانید با الهام گرفتن از این ایده ها و خلق ایده های ناب دیگر، کسب و کار خود را شروع کنید. 

درگاه پرداخت

1- تدریس آنلاین 

با وجود همه گیری کرونا و شروع تدریس آنلاین، تمامی دانش آموزان مجبور به استفاده از ابزار های آنلاین برای یادگیری شدند و اکثر آن ها با این روش کنارآمدند. شما می توانید با استفاده از روش های تدریس نوین و جهانی، کلاس های مختلفی را ارائه دهید و مخاطبانتان را جذب کنید.

2- سایت فروشگاهی

می توانید با ارائه محصولات و فروش آن ها در وب سایت و شبکه های اجتماعی مختلف، به درآمد خوبی برسید. البته به دلیل ازدیاد این دست از کسب و کارها، بهتر است فروش شما با ایده ای نو همراه باشد و نوآوری داشته باشد. این نوآوری، می تواند با خلاقیت بالایی همراه باشد مانند، عکاسی های با کیفیت و نو، بسته بندی های متفاوت و یا همراه با گیفت. شما در این سایت می توانید محصولات غذایی ارگانیک، محصولات دست ساز و یا عمومی و تخصصی را به فروش برسانید.

3- سایت آموزشی

چنانچه در زمینه ای تخصص دارید و توانایی تدریس و بیان آن را دارید، بهتر است سایتی با این مضمون طراحی کنید و در ابتدا با آموزش های کامل خود، روش تدریس و قدرت بیانتان را به نمایش بگذارید. سپس می توانید با تهیه ی پکیج های آموزشی، به درآمد برسید.

4- بلاگری

امروزه یکی از پرطرفدارترین شغل های اینترنتی، بلاگری است. این شغل، زمینه های زیادی را فرا می گیرد و عمده ی این افراد در شبکه های اجتماعی مانند، اینستاگرام فعالیت می کنند. البته دسته ی دیگری از افراد تاثیرگذار نیز در این حوزه فعالیت دارند که به آن ها اینفلوئنسر می گویند. جهت کسب اطلاع از تعریف و تفاوت این دو بهتر است، مقاله ی تفاوت بلاگر با واینرو اینفلوئنسر را بخوانید.

5- مشاوره آنلاین

شما می توانید در زمینه های بسیار زیادی مشاوره دهید. در حال حاضر نیز افراد بسیاری مایل به دریافت مشاوره های اینترنتی هستند، این مشاوره ها می تواند از موضوعات مختلفی مانند درسی، کاری و... پشتیبانی کنند.

6- فریلنسری

یکی از بهترین راه های کسب درآمد اینترنتی، فریلنسر بودن است. برای تبدیل شدن به یک فریلنسر باید یک مهارت و تخصص را بیاموزید و سپس به عنوان فریلنسر شروع به کار کنید. یک فریلنسر نیازی به حضور در محل کار ندارد و در منزل پروژه های خود را انجام می دهد. مزیت این شغل این است که، سقف درآمدی ندارد و با تلاش بیشتر می توانید درآمد بیشتری نیز کسب کنید.

7- ترجمه

ابن کار نیاز به تخصص دارد ولی از درآمد خوبی نیز برخوردار است. شما می توانید پروژه و یا اسناد مختلف را ترجمه کنید و یا به تولید زیرنویس بپردازید.

8- طراحی سایت و اپلیکیشن

از کسب و کارهای اینترنتی پر درآمد و پولساز می توان به طراحی سایت و اپلیکیشن اشاره کرد. البته که فعالیت در این زمینه نیاز به تخصص و یادگیری مهارت دارد، ولی شما می توانید با یک ایده ی نو و همکاری با یک گروه به موفقیت بزرگی دست یابید.

9- مدیریت شبکه های اجتماعی و ادمین بودن

شما می توانید در شبکه های اجتماعی با ادمین بودن کسب درآمد کنید. برای این کار نیازی نیست که خودتان صاحب پیج و یا کسب و کار باشید و تنها کافی است مدیریت یک صفحه را برعهده بگیرید. شما نیازی به داشتن تخصص ندارید و باید با شبکه ی اجتماعی مورد نظر آشنایی داشته باشید.

10- همکاری در فروش

تمامی کسب وکارهای اینترنتی مایل به فروش بیشتر هستند و برای این کارسعی می کنند تمامی روش ها را استفاده کنند. یکی از این روش ها همکاری در فروش است. برای این کار شما تنها نیاز به اینترنت و بستری برای معرفی محصول دارید، این بستر می تواند یک سایت و یا صفحه ی اجتماعی متعلق به شما باشد. در واقع شما برای کسب درآمد از همکاری در فروش باید محصول یک سایت را در سایت خود به نمایش بگذارید و آن ها را به فروش برسانید و پورسانت خود را دریافت نمایید. شما در این پروسه فقط پورسانت خود را دریافت می کنید و مسئولیت ارسال بر عهده ی سایت اصلی است.

سخن پایانی
در این مقاله از پی فا به طور کامل در رابطه با مفهوم کسب درآمد اینترنتی و راه ها و ایده های آن توضیح دادیم. البته که بدون صرف زمان و یادگیری نمی توانید از طریق اینترنت به کسب درآمد برسید. پس بهتر است در ابتدا، یکی از ایده های کسب درآمد را برگزینید و سپس شروع به یادگیری و کسب اطلاعات در رابطه با آن موضوع بکنید.

Reference : payfa



قابل توجه کاربران کیف پول سیف پل، طبق اطلاعیه ی سایت رسمی سیف پل این کیف پول تغییرات مهمی را در قوانین تایید هویت خود اعمال کرده است. 
در تاریخ 29 مرداد 1400 بایننس اعلام نمود که برای استفاده از خدماتش نیاز به احراز هویت است، از این رو کاربران به استفاده از بایننس سیف پل روی آوردند دلیل این اقدام این بود که، استفاده از بایننس از طریق کیف پول سیف پل نیازی به احراز هویت نداشت. 
کیف پول سیف پل (SafePal) اولین کیف پول غیر متمرکز ارز دیجیتال است. این کیف پول از سال 2019 فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرده است و به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارد. در سال 2020 نیز نسخه موبایلی این کیف پول ارائه شد. بایننس، به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های تجاری به طور مداوم در حال به روز رسانی و پیشرفت خدماتش است، بایننس در تلاش است برای افزایش امنیت و حفاظت کاربرانش تغییراتی را در سیف پل اعمال کند که به شرح زیر می باشد: 
- از تاریخ 12 می 2022، تمامی کاربران برای انجام هرگونه معاملات موظف به تکمیل تاییدیه میانی هستند. 
- از تاریخ ذکر شده ، کاربران فعلی سیف پل که هنوز تاییدیه میانی را تکمیل نکرده اند به طور موقت تنها مجوز برداشت را دارند و پس از تکمیل این تاییدیه، می توانند معاملات خود را در سیف پل انجام دهند. 
- این تغییرات تنها برای Binance Trading dApp اعمال می شود و تمامی خدمات dAppstore و موارد دیگر تحت تاثیر قرار نمی گیرند. 

هشدار کیف پول سیف پل به کاربرانش

طبق توصیه ی سیف پل به کاربران، بهتر است برای جلوگیری از تاخیر در فرآیند تایید و محدودیت در دسترسی، تاییدیه میانی بایننس خود را تکمیل کنید. اما نگران دارایی خود در این کیف پول نباشید، زیرا سیف پل این شرایط را برای کاربرانش فراهم کرده است که در صورت عدم انجام تاییدیه میانی، می توانند دارایی و موجودی خود را برداشت کنند.
لازم به ذکر است که کیف پول سیف پل این اقدامات را در راستای حمایت و پشتیبانی از تلاش های بایننس در شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی اعمال می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاییدیه میانی و آموزش آن می توانید مقاله آموزش احراز هویت بایننس در سبف پل را از تتر ایران را بخوانید. 

منبع:تتر ایران