من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام در سال 1401

در حال حاضر، اکثر ما به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی برای خودمون هستیم. به جرعت میتونم بگم که شروع بیشتر کسب و کار آنلاینی با راه اندازی یک پیج اینستاگرام هست. اما داشتن این پیج به تنهایی باعث فروش ما نمیشه، اول مسیر لازم هست که اعتماد افراد رو جذب کنیم. اصلی ترین و بهترین کار برای جذب این اعتماد، استفاده از درگاه پراخت معتبر هستش. در واقع این کار باعث میشه که مخاطب باور کنه که شما شخصی حقیقی هستین، علاوه بر این موضوع، مزیت دیگه این هست که، بیشتر افراد حوصله ی روش های سنتی مثل کارت به کارت کردن رو ندارن و استفاده از درگاه پرداخت رو به شدت ترجیح میدن. در ادامه این مقاله میخوام درگاه پرداخت اینستاگرام رو بهتون معرفی کنم.

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه پرداخت
درگاه پرداخت

درگاه پرداخت یک راه بسیار راحت و آسون برای پرداخت مجازی هست. برای انتقال وجه با استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرام، داشتن مشخصات کارت کافی هستش. میشه گفت که همین درگاه های پرداخت اینترنتی، زندگی ما رو دگرگون کردن، چون فقط از خونه و در کسری از ثانیه میتونیم مبالغ زیادی از پول رو جابجا کنیم و هیچ استرس و نگرانی بابت، گم شدن و یا واریز اشتباهی مبلغ نداشته باشیم. در ضمن کلی هم تو زمانمون صرفه جویی میشه، چون دیگه لازم نیست برای خرید کردن و یا بانک رفتن کلی توی راه و صف و ترافیک باشیم.

شرکت PSP چیست؟

شرکت های PSP، شرکت های مجاز در پروسه پرداخت هستن که از شاپرک مجوز انتقال مبلغ از حساب خریدار به فروشنده رو دارن. به طور کالی جزو شرکت های بزرگ تو حوزه پولی و مالی کشور هستن که واسط بین بانک و مشتری محسوب میشن و به طور کلی، خدمات بانکی رو برای همه مردم به صوت ساده ارائه میدن. الان داخل کشورمون دوازده تا شرکت PSP داریم، که تمام این شرکت ها در سال 1383 و به دستور رئیس جمهور تاسیس شدن، که طبق اون بیانیه بانک ها باید با PSP ها همکاری کنن و تمام خدمات پرداختشون از طریق این شرکت ها ارائه بشه.
شرکت هایی که در حاضر فعالیت میکنن به شکل زیر هستن:

  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت آسان پرداخت پرشین
  • شرکت الکترونیک کارت دماوند
  • شرکت پرداخت نوین آرین
  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  • شرکت پرداخت الکترونیکی سداد
  • شرکت سایان کارت
  • شرکت فن آوا کارت
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت پرداخت الکترونیک سپهر
از اون جایی که گرفتن درگاه پرداخت مستقیم از این PSP هایی که نام بردیم، کار سخت و زمان بری هستش، شرکت های درگاه پرداخت واسط وارد عمل میشن تا ارتباط شما رو با PSP ها راحت تر کنن و فرآیند گرفتن درگاه رو برای شما آسون کنن.

کدام PSP بهترین عملکرد را در سال 1401 داشته است؟

PSP
PSP

همونطور که گفتم شرکت های PSP مختلفی در حال فعالیت هستن، ولی قطعا انتخاب بهترین اون ها میتونه کمک زیادی به کسب و کار ما بکنه، قطعا یکی از بهترین شرکت های PSP، شرکت به پرداخت ملت است که تحت نظر بانک ملت فعالیت می کند و از سال 84 فعالیت خودش رو شروع کرده. این شرکت خدمات فوق العاده و وسیعی رو ارائه میده مثل، موبایل پوز و دستگاه VTM. البته این شرکت اپلیکیشن خیلی خوب سکه رو هم ارائه داده. شرکت های پرداخت الکترونیک پاسارگاد و سامان هم خدمات خوبی رو ارائه میدن و میتونن از انتخاب های شما باشن.

انواع درگاه های پرداخت

ما دو نوع درگاه پرداخت داریم، درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت غیر مستقیم. درگاه پرداخت غیرمستفیم همون PSPها هستن که گفتیم. در واقع اگر این نوع درگاه پرداخت رو داشته باشید، کاربر یا مشتری شما بعد از اتمام خریدش برای پرداخت، مستقیم به این درگاه وصل میشه و هزینه مستقیما از درگاه پرداخت مستقیم PSP به حساب شما واریز میشه. من استفاده از درگاه پرداخت مستقیم رو فقط برای شرکت ها یا برند های بزرگ توصیه میکنم، به این دلیل که داشتن درگاه پرداخت مستقیم نیاز به مدارک زیادی داره و شما باید مجوز های معتبر حقیقی و حقوقی خودتون رو در دفتر اسناد رسمی ثبت کنید و باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشین که نیاز به پرداخت هزینه داره.
درگاه پرداخت غیرمستقیم یا درگاه پرداخت واسط نوع دیگری از درگاه های پرداخت هست که استفاده از اون بسیار ساده و راحت هستش و شما میتونید خیلی راحت درگاه شخصی خودتون رو داشته باشید. در واقع درگاه های پرداخت واسط در 24 ساعت آماده استفاده میشن ولی درگاه های پرداخت مستقیم تا یک ماه زمان لازم دارن. برای داشتن یک درگاه پرداخت واسط فقط کافیه، وارد سایت مربوط به اون بشین و یک حساب کاربری ایجاد کنید، بعد مدارک مورد نیاز رو بارگذاری و یا ارسال کنید و درگاه مخصوص به خودتون رو طراحی کنید.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

بهترین درگاه های پرداخت
بهترین درگاه های پرداخت

هم اکنون در ایران درگاه پرداخت های زیادی داریم که هر کدوم از اونها با ارائه خدمات مختلف، به دنبال جذب مشتری هستن. برای پیج و کسب و کار اینستاگرامیتون هم میتونید از درگاه پرداخت اینستاگرام استفاده کنید که تمامی درگاه های پرداخت این خدمات را ارائه می دهند.
از بهترین و شناخته شده ترین درگاه های پرداخت واسط که پشتیبانی بسیار قوی هم دارن میتونیم به:

زیبال، پی فا، رایان پی و زرین پال اشاره کنیم.

بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام در سال 1401

بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام
بهترین درگاه پرداخت اینستاگرام

در طی سال ها تجربه ی من در استفاده از درگاه های پرداخت، یکی از درگاه های پرداخت فوق العاده درگاه پرداخت یار پی فا هستش. این شرکت پشتیبانی بی نظیری داره ومن هر زمان که سوالی داشته باشم، با اولین تماس پاسخ من رو میدن. من با استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرام پی فا، تونستم خیلی راحت بستری امن رو برای مشتریای کسب و کار اینستاگرامم فراهم کنم که با خیال راحت پراخت و خریدشون رو انجام بدن.

همان طور که گفتم یکی از وظایف درگاه های پرداخت واسط اینکه ارتباط شما رو با PSP ها راحت تر کنن و بهترین عملکرد رو هم در سال گذشته، به پرداخت ملت داشته. نکته اینکه PSP اصلی شرکت پی فا هم، همین به پرداخت ملت هستش!

نحوه استفاده از درگاه پرداخت پی فا در اینستاگرام

درگاه پرداخت پی فا در اینستاگرام
درگاه پرداخت پی فا در اینستاگرام

دریافت و استفاده از فرم پرداخت در اینستاگرام، بسیار ساده است. برای این کار فقط باید در سایت پی فا ثبت نام کنید و اطلاعات مربوط به خود و حسابتون رو وارد کنید. بعد از گذشت 24 ساعت درگاه پرداخت اینستاگرام شما فعال میشه، همچنین شما میتونید لینک پرداخت اینستاگرام خودتون رو، توی بقیه ی شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید.


منبع: ویرگول

بازاریابی قطره ای (Drip Marketting) یک استراتژی است که توسط بسیاری از بازاریابان به صورت مستقیم استفاده می شود. در بازاریابی قطره ای جریان ثابت و متناوبی وجود دارد که در آن بازاریابان موارد بازاریابی خود را در طی یک دوره ی زمانی برای مشتریان ارسال می کنند. انتقال پیام ها در این روش اغلب به صورت ایمیلی و یا از طریق شبکه های اجتاعی انجام می شود. اما لازم به ذکر است که در ابتدا این بازاریابی با پست کاغذی انجام می شده. با انجام بازاریابی قطره ای، می توانید این را تضمین کنید که مشتریان در صورت نیاز محصول شما، نام شما را به خاطر بیاورند و از شما خرید کنند. به دلیل اینکه این بازاریابی به طور مستمر ومتناوب جریان دارد و به آرامی در ذهن مخاطب می نشیند. طبق تحقیقات انجام شده تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت نقش به سزایی در عمل گری این بازار یابی دارد.


نحوه ی کار بازاریابی قطره ای

نحوه ی کار بازاریابی قطره ای

بازاریابی قطره ای درست مانند آبیاری قطره ای در صنعت کشاورزی می باشد. به این صورت که در کشاورزی با برنامه ریزی و دادن قطره ای آب به گیاهان، ازغرق شدن ناگهانی ریشه ی آن ها در آب جلوگیری می کنند و تنها به صورت قطره ای آب مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند. نحوه ی کار بازاریابی قطره ای به این شکل است که مجموعه ی گسترده ای از اطلاعات به صورت قطره ای و کوچک تقسیم می شود و در طی زمانی متناوب به همان شکل قطره ای به مخاطب داده می شود. در واقع نحوه ی کار بازاریابی قطره ای به این صورت است که از بمباران اطلاعاتی مخاطب جلوگیری می کند و او را از سر در گمی نجات می دهد. اغلب کسب و کارها برای انجام بازاریابی قطره ای از ایمیل استفاده می کنند. به این صوت که در ابتدا پرسش نامه ای را برای مخاطب ارسال می کنند و پس از پاسخ دهی مخاطب، به طور مستمر اطلاعات را به صورت کوچک و قطره ای برای او ایمیل می کنند.


اهمیت بازاریابی قطره ای

اهمیت بازاریابی قطره ای در این مسئله است که پیوسته موضوع را به مخاطب یادآوری می کند پس راهی برای فراموشی مخاطب وجود ندارد. از طرفی طبق تحقیقات انجام شده این روش از بازاریابی زمان لازم برای فروش را 23 درصد کاهش می دهد که بدون شک موجب رشد هرچه سریع تر کسب و کار می شود. در بازاریابی قطره ای می توانید با مخاطب ارتباط موثر بسازید و اعتماد او را جلب کنید. هم چنین در این روش می توانید با رعایت زمان بندی مناسب و ایجاد هیجان های لحظه ای برای مخاطب او را به خرید محصول دعوت کنید.

ویژگی های بازاریابی قطره ای

جالب است بدانید یکی از ویژگی های بازاریابی قطره ای، مخاطبانی هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند و یا یک بار از شما خرید کرده اند. شما با استفاده از این روش و ارسال اطلاعات در رابطه با محصولات و تخفیف های خود و یا تبریک تولد مخاطبتان همیشه در ذهن او ماندگار خواهید بود و بی شک شما را از یاد نخواهند برد. همچنین ویژگی دیگر در بازاریابی قطره ای این است که شما با ارسال اطلاعات به صورت مستمر در ذهن مشتری به یک فرد حرفه ای بدل می شوید.


انواع بازاریابی قطره ای

انواع بازاریابی قطره ای

بدیهی است که هر کسب و کاری مخاطب متفاوتی دارد. در این راستا کمپین هایی برای بازار یابی قطره ای وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید به راحتی به مخاطبین هدف خود دست یابید.

کمپین بازاریابی قطره ای رقابتی:

در کمپین بازاریابی قطره ای رقابتی در تلاش هستیم که تفاوت برند خود را با دیگر رقبا نشان بدهیم و به آن تاکید کنیم. باید به گونه ای این کار را بکنیم که بر نیازهای اصلی مخاطب تاکید داشته باشد. این کار باید با رعایت و حفظ منافع و ارزش های کالا و محصولات ایحاد شود.

کمپین بازاریابی قطره ای ترفیعی:

در بعضی موارد ممکن است مشتریان هنگام خرید درست در لحظات آخر پرداختشان دچار شک شوند. کمپین بازاریابی قطره ای ترفیعی به این نکته اشاره دارد که در این لحظات شما باید پیشنهاد ویژه ای از جمله تخفیف و یا گیفت یا هدیه ای برای مشتری داشته باشید تا شک او برطرف شود.

کمپین بازاریابی قطره ای اصلی (Top Of Mind):

کمپین بازاریابی قطره ای اصلی زمانی کاربرد دارد که مخاطب یا مشتری برای خرید محصول شما آمادگی لازم را دارد. پس شما با استفاده از این کمپین و یادآوری ویژگی ها و محصولاتتان به آن فرد به صورت مستمر و قطره ای باعث می شوید که شما را فراموش نکند. 

کانال تلگرام درگاه پرداخت پی فا

کمپین بازاریابی قطره ای دانشی (Educational):

در این کمپین اطلاعات مفید و ارزشمند برای مشتریان جدید و بالقوه ارسال می گردد.

کمپین بازاریابی تعامل مجدد (Re-engagement):

کمپین بازاریابی قطره ای تعامل مجدد موجب این می شود که مشتریانی که غیرفعال شده اند مجدد به چرخه ی خرید از شما باز گردند.

کمپین بازاریابی آموزشی (Training):

کمپین بازاریابی آموزشی به این صورت است که شما با ارائه ی مباحث آموزشی در رابطه با کار یا محصول خود به مخاطبین آگاهی و اطمینان می دهید که در نهایت منجر به خرید از شما می شود.


اصول اثر بخشی بازاریابی قطره ای

برای موفقیت و عملکرد بهتر در بازاریابی قطره ای تنها ارسال ایمیل کافی نیست شما باید به خوبی کمپین های گفته شده را بشناسید و برای اجرای آن ها نیز مخاطب هدفتان را مشخص کنید. لازم است که قبل از شروع هر کمپینی به خوبی هدف خود را مشخص کنید و بشناسید زیرا هر هدفی نیازمند استراتژی مخصوص به خود است. یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی قطره ای تولید محتوای ارزشمند است زیرا با تولید این نوع محتوا می توانید ارتباط موثری بین مخاطب ایجاد کنید. همچنین حائز اهمیت است که زمان بندی مشخصی برای ارسال مطالب و یا ایمیل های خود داشته باشید.


رفتار کاربران در بازاریابی قطره ای

طبق تحقیقات انجام شده مخاطبان هدف بازاریابی قطره ای در مقابل کمپین ها رفتار های مشخصی از خود بروز می دهند که به شرح زیر می باشند:
- عضویت در ایمیل مارکتینگ
- شناخت بازدید کننده های مکرر
- ثبت نام های انجام شده در سایت
- ثبت نام و عدم بازدید دوباره از سایت
- انواع بازدید کننده های معمولی در سایت
- عدم ثبت نام برای دوره های آموزشی رایگان 

درگاه پرداخت


- تعداد لغو عضویت ها


در چه کسب و کار هایی از بازاریابی قطره ای استفاده می شود؟

از بازاریابی قطره ای می توان در انواع مختلف کسب وکارها و بیزینس ها استفاده کرد. از شرکت های بزرگ تا کسب و کارهای کوچک خانگی می توانند از این روش برای جذب و نگهداری مشتریان خود استفاده کنند.


ایمیل مارکتینگ

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در رابطه با معنا و مفهوم بازاریابی قطره ای و کمپین های آن و نحوه ی کار بازاریابی قطره ای توضیح دادیم. به طور کلی بازاریابی قطره ای راهی برای حفظ کسب و کار و برند است. شما با بازاریابی قطره ای می توانید مشتریان فعلی و بالقوه تان را به خرید محصولاتتان تشویق کنید و نگذارید شما را فراموش کنند.


Reference : payfa

صرافی 1inch، یک صرافی تجمیع کننده و مرکز نقدینگی است که صرافی های غیرمتمرکز را اسکن می کند تا پایین ترین قیمت ارزهای دیجیتال را برای معامله گران بیابد. این صرافی توسط ابزار کاربردی و توکن حاکمیتی 1INCH خود قدرت می‌گیرد و استخراج نقدینگی را از طریق سهام‌بندی توکن تسهیل می‌کند. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) صرافی‌های ارزهای دیجیتالی هستند که نیازی به شخص ثالث برای مدیریت آن‌ها وجود ندارد. در یک صرافی غیرمتمرکز، هیچ شرکتی وجود ندارد که وجوه را نگهدارد و یا به فروش برساند. در این مقاله نیز قصد داریم تا به آموزش صرافی وان اینچ 1Inch، که یک صرافی غیر متمرکز است، بپردازیم.

معرفی صرافی وان اینچ 1inch

صرافی وان اینچ 1inch

صرافی 1Inch، یک DEX Aggregator است. این بدان معناست که تعداد انگشت شماری از صرافی های غیرمتمرکز را برای ارزان ترین قیمت ها جستجو میکند و معاملات مشتریان خود را بین آنها تغییر مسیر می دهد تا مطمئن شود که آنها بهترین قیمت ها را دریافت می کنند. از ژوئن ۲۰۲۱، 1inch ادعا می کند که به کاربران امکان دسترسی به بیش از 50 منبع نقدینگی در اتریوم، 20 منبع نقدینگی در زنجیره هوشمند بایننس و 8 منبع نقدینگی در Polygon را می دهد. لیستی از DEXهایی که از آنها استفاده می کند شامل مواردی مانند Uniswap، 0x و Balancer و همچنین پروتکل نقدینگی خود 1inch است که قبلاً به نام Mooniswap شناخته می شد. 1inch توسط Sergej Kunz و Anton Bukov در سال 2019 در ETHNewYork تاسیس شد. از آن زمان، 1inch حدود 15 میلیون دلار سرمایه از شرکت هایی مانند Binance Labs، Galaxy Digital و Pantera Capital جذب کرده است. از ژوئن 2021، در صرافی 1 اینچ حدود 250 میلیون دلار در روز معامله می شود.
1inch صرافی تجمیع کننده ای است که صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) را اسکن می‌کند تا پایین‌ترین قیمت ارزهای دیجیتال را برای معامله‌گران بیابد. برای درک ارزش 1Inch، به درک متوسطی از کل بازارها و به ویژه ارزهای دیجیتال نیاز دارید. بازارهای ثانویه که به عنوان صرافی ها نیز شناخته می شوند، نقش مهمی در اکوسیستم دارایی دیجیتال دارند که انتقال توکن ها را بین طرفین تسهیل می کنند. صرافی های ارزهای دیجیتال بسته به زیرساخت زیربنایی خود به دو دسته تقسیم می شوند: صرافی های متمرکز و صرافی های غیرمتمرکز. صرافی‌های رمزنگاری متمرکز (CEX) از دفاتر سفارش برای مطابقت با خریداران و فروشندگان در بازار آزاد استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها کریپتو شما را نگهداری می‌کنند و دارایی‌های شما را در یک کیف پول مبتنی بر صرافی نگه می‌دارند، شبیه به پلتفرم‌های سنتی معاملات اوراق بهادار. در مقابل، صرافی‌های غیرمتمرکز از قراردادهای هوشمند خوداجرا برای تطبیق و اجرای تراکنش‌های بین خریداران و فروشندگان با استفاده از زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند. با این حال DEX ها امنیت و استقلال بیشتری را ارائه می دهند. هدف تجمیع‌کننده‌های DEX مانند 1inch، تامین استخرهای نقدینگی با اسکن طیفی از DEXها برای یافتن پایین‌ترین قیمت بازار برای تسهیل تجارت است. صرافی‌های رمزنگاری متمرکز، تمام فعالیت‌های تجاری را در یک بازار مرکزی متحد می‌کنند. مزیت این زیرساخت دسترسی کاربران به تعداد بیشتری از شرکای تجاری است. هنگامی که خریداران و فروشندگان بیشتری گرد هم می آیند، معامله گران می توانند با سهولت بیشتر و با قیمت های بازار مطلوب وارد موقعیت ها (خرید) یا خروج (فروش) شوند. به این ترتیب، سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها نقدشونده‌تر است یا به راحتی قابل تبدیل است. به طور خلاصه، نقدینگی به محافظت در برابر فشار منفی بازار کمک می کند. در مقایسه با صرافی های متمرکز، پروتکل های صرافی غیرمتمرکز از استراتژی های مختلفی برای تضمین نقدینگی بدون نیاز به متولی مرکزی استفاده می کنند. در غیاب دفترهای سفارش، بسیاری از پلتفرم‌های DEX از سازندگان بازار خودکار (AMM) برای تسهیل معاملات از طریق استخرهای نقدینگی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از شبکه های بلاک چین نمی توانند حجم معاملات لازم برای دستیابی به عمق نقدینگی موجود در صرافی های متمرکز را پشتیبانی کنند.
در روز کریسمس 2020، 1inch ارز رمزنگاری شده خود، توکن 1INCH را راه اندازی کرد. این یک "توکن حکومتی" است، به این معنی که می توانید از آن برای رای دادن به نحوه اجرای پلت فرم 1 اینچی استفاده کنید. 1inch توکن‌های زیادی را در پایان سال 2020 به صورت airdrop توزیع کرد. راه اصلی کسب توکن های 1 اینچ، ارائه نقدینگی به پلتفرم نقدینگی 1 اینچ است. این شامل قرار دادن ارزهای رمزنگاری شده است که افراد دیگر می توانند هنگام انجام معاملات از آنها استفاده کنند. از این طریق می‌توانید ارزهای دیجیتال دیگری نیز کسب کنید.

مزایا و معایب صرافی وان اینچ

1Inch یکی از پروژه های پیشرو DeFi در جهان است، علاوه بر این که یکی از ارزهای رمزنگاری شده پیشرو است که دارای ویژگی های متنوعی  است. به عنوان مثال اگر قصد خرید یک ارز دیجیتال مانند خرید کاردانو و یا خرید تتر در یک صرافی غیر متمرکز دارید، با جست و جو در چند صرافی متوجه می شوید که قیمت ها در صرافی های مختلف مقداری با یکدیگر اختلاف دارند. در این حالت وان اینچ،  می تواند کمک کننده باشد. این صرافی به طور یکپارچه با انواع DEX های پیشرو از جمله Balancer، Kyber Network، Uniswap، MooniSwap و موارد دیگر ادغام می شود و به کاربران امکان می دهد هر توکن ERC20 را بر روی پلتفرم تعویض کنند. 1Inch از بیش از 250 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و هدف آن ساده و سرراست باقی ماندن است و با کشف مسیرهای تبادل کارآمد از ارائه دهندگان DEX، بهترین نرخ های ممکن را به کاربران ارائه می دهد. 1 اینچ هم قیمت و هم نقدینگی موجود در هر صرافی پشتیبان شده را نمایش می دهد و به کاربران این امکان را می دهد که پس از مقایسه آنچه در دسترس است، تصمیمات آگاهانه بگیرند. 1Inch از فناوری API استفاده می کند که برای مکان یابی بهترین مسیرها برای مبادله توکن استفاده می شود. 1INCH بر روی بلاک چین اتریوم به عنوان یک توکن ERC20 اجرا می شود و در انواع کیف پول هایی که با پلتفرم تعامل داشته اند توزیع می شود.
 1Inch از شهرت و سابقه خوبی برخوردار است و هیچ گونه مشکل امنیتی یا امکان هک ندارد. رابط کاربری 1 اینچی واضح و آسان برای تعامل است. استفاده از سرویسی که 1Inch ارائه می دهد هیچ هزینه اضافی ندارد، و فقط هزینه شبکه وجود دارد. 1Inch، به عنوان یک جمع کننده DEX، تضمین می کند که کاربران نقدینگی بالایی در معاملات دارند.
معایب
1inch، برای کاربرانی که قبلاً ارزهای رمزنگاری شده نداشته اند، قابل استفاده نیست. این پلتفرم میتواند برای معامله گران مبتدی چالش برانگیز باشد. برخی از معامله گران ممکن است فقدان سپرده های فیات در این صرافی را دلسرد کننده بدانند.

کارمزد صرافی وان اینچ

1Inch، هزینه های بسیار زیادی دریافت نمی کند، اما رایگان نیز نیست. و شما باید برای هر اقدامی که انجام می‌دهید، از افزودن نقدینگی گرفته تا تجارت کریپتو، کارمزد بپردازید. 1 اینچ بر روی شبکه‌ های اتریوم، بایننس هوشمند و شبکه‌های Polygon اجرا می‌شود. هر یک از آنها کارمزد تراکنش - به نام کارمزد gas - را برای پوشش هزینه های مربوط به پردازش تراکنش ها دریافت می کند. این هزینه بسته به شلوغی شبکه تغییر می کند. اگر افراد زیادی سعی در استفاده از این پلتفرم داشته باشند، هزینه ها بسیار بالاتر خواهد بود. وان اینچ برای معامله از شما هزینه ای دریافت نمی کند، و همچنین برای واریز یا برداشت پول نیز پرداختی نمی کنید. بلکه وقتی معامله ای با 1 اینچ انجام می دهید، کارمزد مبادله ای که استفاده می کند و هر گونه هزینه تراکنش را می پردازید. با این حال، 1 اینچ به خودی خود هیچ هزینه اضافی درخواست نمی کند. از آنجایی که 1inch دارایی های شما را در سرورهای خود نگه نمی دارد، هرگز نیازی به پرداخت هزینه برای برداشت یا واریز رمز ارز خود نخواهید داشت. گاهی اوقات نیز می توانید با قرار دادن سکه های خود در "استخر نقدینگی" سود کسب کنید. هر بار که شخصی از آن استخر نقدینگی استفاده می کند، می توانید سود کسب کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی پول را در استخر نقدینگی قرار می دهید باید کارمزد gas را بپردازید، بنابراین مطمئن شوید که این هزینه ها بیشتر از سودی که به دست می آورید، نباشد.

آموزش اتصال کیف پول در وان اینچ

کار با صرافی 1Inch، ساده است. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که کیف پول مورد نظر خود را متصل کنید. بسته به مرورگری که استفاده می کنید، 1inch با کیف پول های زیر کار می کند: کیف پول MetaMask، کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger و Trezor، Portis ،MEW ،MyEthereum ،Torus ،Bitski Authereum Binance Chain Wallet و Arkane. وارد سایت صرافی وان اینچ (app.1inch.io) شوید.

اتصال کیف پول در وان اینچ مرحله اول

جهت اتصال کیف پول انتخابی خود در وان اینچ، طبق مراحل زیر عمل کنید:

اتصال کیف پول مرحله سوم

در سایت  app.1inch.io، بر روی گزینه ی(connect wallet)، «اتصال کیف پول» کلیک کنید، پس از مطالع شرایط خدمات، WalletConnect را انتخاب کنید و روی نماد کیف پول مورد نظر خود کلیک کرده و سپس اتصال را تأیید کنید. اعلانی برای تایید روی کیف پول متامسک ظاهر می‌شود. در این مرحله می‌توانید به راحتی آدرس مورد نظر خود را انتخاب کرده و کیف پول خود را از طریق اعلان به 1inch.exchange متصل کنید.

اتصال کیف پول در وان اینچ مرحله چهارم

در مرحله بعد، ابتدا توکنی را که می‌خواهید مبادله کنید انتخاب کنید. سپس کوین‌ای را که می‌خواهید با آن مبادله کنید انتخاب کنید. اکنون میتوانید به مرورگر بازگردید، کیف پول شما متصل خواهد شد. برای خدمات بیشتر، میتوانید از مرورگر داخلی کیف پولتان برای تعامل با 1inch استفاده کنید.

آموزش معامله در وان اینچ

در این راهنمای کوتاه، به شما نشان داده می شود که چگونه یک معامله را در 1 اینچ انجام دهید. 

آموزش معامله در وان اینچ مرحله اول

برای شروع، بیایید صفحه اصلی تبادل را در یک مرورگر وب باز کنیم و کیف پول اتریوم مبتنی بر مرورگر خود را متصل کنیم. ما MetaMask را انتخاب کردیم، اگرچه موارد دیگری مانند Ledger، MyEtherWallet و WalletLink نیز در دسترس هستند. ما می‌خواهیم ETH را با بیت‌کوین پیچیده معامله کنیم، بنابراین ETH را در کادر «پرداخت» و WBTC را در کادر «دریافت» انتخاب می‌کنیم.

آموزش معامله در وان اینچ مرحله دوم

توجه داشته باشید که برای پرداخت به اصطلاح کارمزد «gas» به مقداری اتریوم نیز نیاز داریم – هزینه شبکه ای که باید برای پردازش تراکنش های خود به استخراج کنندگان اتریوم بپردازیم. بنابراین، بیایید کیف پول خود را با ETH بارگیری کنیم. برای انجام این کار، مقداری ETH را که قبلاً در Binance خریداری کرده بودیم به کیف پول MetaMask خود منتقل می کنیم. سپس مقداری را وارد می کنیم و swap را می زنیم. در این حالت، قیمت تغییر کرد: روی تایید کلیک کنید و تمام.

آموزش معامله در وان اینچ مرحله سوم

آموزش استخر نقدینگی وان اینچ

نقدینگی بر روی 1Inch، توسط پروتکل نقدینگی 1 اینچی تقویت می‌شود. کاربران می‌توانند از ارائه توکن‌ها به‌ عنوان نقدینگی در پلتفرم 1 اینچی DEX سود ببرند که به موجب آن، معامله‌گران دارایی‌هایی مانند ETH را به یک استخر خاص ارائه می‌کنند و توکن اصلی 1 اینچ را به عنوان بهره کسب می‌کنند. این مدل شبیه به توکن‌های بومی DEX مانند UNI Uniswap است و برای تامین نقدینگی، مبتنی بر جامعه مشوق است. علاوه بر ارائه پروتکل 1 اینچی AMM Liquidity، توکن 1INCH مرکزی برای حکومت 1 اینچی است. توکن‌های 1INCH به‌عنوان یک نشانه حاکمیتی، دارای حق رای در برابر اداره حکومت غیرمتمرکز 1INCH هستند. در مجموع، کسانی که معیارهای زیر را دارند، سهم خود را از 90 میلیون توکن 1INCH دریافت کردند:
- هر فردی که حداقل یک معامله قبل از 15 سپتامبر 2020 انجام داده است.
- هر فردی که در مجموع حداقل چهار معامله انجام داده باشد.
- یا هر فردی که تعداد معاملات آن مجموعاً 20 دلار باشد.
از 1.5 میلیارد توکن ضرب شده، 6٪ در طول airdrop اولیه 1INCH توزیع شد. از باقیمانده عرضه، 14.5 درصد از توکن‌های 1INCH در طی چهار سال برای پشتیبانی از گسترش تیم، حسابرسی، کمک‌های مالی و بیمه در برابر هک‌های احتمالی، 23 درصد دیگر از توکن‌های 1INCH منبع مالی برای مشوق‌های اجتماعی از جمله پروتکل نقدینگی 1 اینچی خواهند بود. اکوسیستم توکن 1 اینچی همچنین دارای Chi Gastoken است، یک توکن کاربردی که کاربران 1 اینچی می توانند برای پرداخت هزینه های تراکنش استفاده کنند. Chi Gastoken یک توکن ERC-20  است که با هزینه gas در اتریوم مرتبط است و کارایی شبکه را نیز افزایش می دهد. 

آموزش استخر نقدینگی وان اینچ

آموزش استک کردن در وان اینچ

توکن‌های 1INCH را نمی‌توان مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده استخراج کرد، اما می‌توان آن‌ها را به اشتراک گذاشت و به شکل دیگری که staking نام دارد، اقدام کرد. حتی اگر تمرکز توکن 1INCH بر روی پلتفرم حاکم باشد، ویژگی staking به هر دارنده توکن 1INCH اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال  خود را برای کسب توکن های بیشتر به اشتراک بگذارد. 

خرید ارز دیجیتال کاردانو


1INCH یک توکن ERC-20 است که برای ارائه دهندگان نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز 1 اینچی صادر می شود. از طریق ارائه نقدینگی به استخرها در 1inch.exchange و staking، برای کنترل پروتکل به دست می آید. برای شروع به استک کردن، به یک کیف پول اتریوم مانند Metamask حاوی 1 اینچ و ETH نیاز است. برای مثال ما از Metamask استفاده می کنیم.

آموزش استک کردن در وان اینچ

پیش نیازها: برای شروع مطمئن شوید که یک کیف پول Metamask با حدود 1 اینچ سهام و مقداری ETH برای پرداخت هزینه های gas دارید.
مرحله 1: ابتدا باید  با رفتن به 1inch.exchange شروع کنید. در گوشه سمت راست بالا می توانید بر روی "اتصال کیف پول"، که در بخش های قبلی توضیح دادیم،کلیک کنید. 

کانال تلگرام تتر ایران


از آنجایی که ما از کیف پول Metamask برای مثال خود استفاده می کنیم، گزینه ی کیف پول  "Metamask" را انتخاب کنید. پس از اتصال، بر روی تب "DAO" کلیک کنید.
مرحله 2: هنگامی که وارد تب DAO می شوید، یک رابط staking را در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. در اینجا باید بر روی «Unlock Token» کلیک کنید، این عمل کیف پول شما را وادار می‌کند تا تأییدیه تعامل با قرارداد سهام را صادر کند.
مرحله 3: برای مرحله بعدی باید نوع تایید را مشخص کنید. اگر می خواهید برای مقدار رمز مشخص شده خود تأییدیه بدهید. 
مرحله 4: پس از مشخص شدن نوع تاییدیه، Metamask Wallet  از شما می خواهد درخواست تایید تعامل قرارداد هوشمند را "تأیید" کنید. پس از اعلام موافقت خود، بر روی "تأیید" کلیک کنید - ممکن است بخواهید جزئیات تراکنش را ویرایش کنید. به این منظور ابتدا منتظر بمانید تا تراکنش در بلاک چین تایید شود. یک خطای رایج برای تراکنش های ناموفق، کم پرداختی هزینه gas است. می توانید وضعیت تراکنش خود را در etherscan.io مشاهده کنید.
مرحله 5: اکنون که کیف پول شما برای تعامل با قرارداد سهام تایید شده است، مقدار توکن هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را وارد کنید. شما می توانید از بین 25%، 50%، 75% و 100%، موجودی کیف پول خود را انتخاب کنید. پس از آماده شدن، بر روی "Stake Token" کلیک کنید. 
مرحله 6: کیف پول Metamask شما از شما می خواهد که مجددا تراکنش را تأیید کنید.
مرحله 7: این آخرین مرحله است، اکنون شما موفق شده اید تا توکن 1 اینچی را استک کنید. در ادامه صفحه می‌توانید موجودی خود و همچنین گزینه «Unstake» را نیز مشاهده کنید.

آموزش استک کردن در وان اینچ مرحله دوم

نتیجه گیری 

آینده 1 اینچ به آینده مالی غیرمتمرکز بستگی دارد. صرافی‌های غیرمتمرکز در مقایسه با صرافی‌های متمرکز قدرتمند مانند Binance کماکان گران تر، کند تر و نسبتاً میتوان گفت عقب تر هستند. اما با توجه به اینکه صرافی‌های متمرکز در طول دوره‌ های نوسان قیمت کریپتو از رکود مکرر رنج می‌برند، تقاضا ها برای DEX در حال افزایش است و تجمیع‌کننده‌هایی مانند 1inch نیز برای جبران این کسادی ها وجود دارند. وان اینچ سعی دارد یکی از مشکلات اساسی صرافی‌های غیرمتمرکز یعنی مشکل نقدینگی را برطرف کند. در این مقاله، ما سعی کردیم صرافی وان اینچ را به صورتی کامل مورد بررسی قرار داده و به موضوعات پیرامون آن بپردازیم. می توانید برای آشنایی کامل با آن به این مقاله و یا سایر مقالات سایت تتر ایران  مراجعه کنید.

Reference : tetheriran

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.