من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

بازاریابی قطره ای (Drip Marketting) یک استراتژی است که توسط بسیاری از بازاریابان به صورت مستقیم استفاده می شود. در بازاریابی قطره ای جریان ثابت و متناوبی وجود دارد که در آن بازاریابان موارد بازاریابی خود را در طی یک دوره ی زمانی برای مشتریان ارسال می کنند. انتقال پیام ها در این روش اغلب به صورت ایمیلی و یا از طریق شبکه های اجتاعی انجام می شود. اما لازم به ذکر است که در ابتدا این بازاریابی با پست کاغذی انجام می شده. با انجام بازاریابی قطره ای، می توانید این را تضمین کنید که مشتریان در صورت نیاز محصول شما، نام شما را به خاطر بیاورند و از شما خرید کنند. به دلیل اینکه این بازاریابی به طور مستمر ومتناوب جریان دارد و به آرامی در ذهن مخاطب می نشیند. طبق تحقیقات انجام شده تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت نقش به سزایی در عمل گری این بازار یابی دارد.


نحوه ی کار بازاریابی قطره ای

نحوه ی کار بازاریابی قطره ای

بازاریابی قطره ای درست مانند آبیاری قطره ای در صنعت کشاورزی می باشد. به این صورت که در کشاورزی با برنامه ریزی و دادن قطره ای آب به گیاهان، ازغرق شدن ناگهانی ریشه ی آن ها در آب جلوگیری می کنند و تنها به صورت قطره ای آب مورد نیاز گیاهان را تامین می کنند. نحوه ی کار بازاریابی قطره ای به این شکل است که مجموعه ی گسترده ای از اطلاعات به صورت قطره ای و کوچک تقسیم می شود و در طی زمانی متناوب به همان شکل قطره ای به مخاطب داده می شود. در واقع نحوه ی کار بازاریابی قطره ای به این صورت است که از بمباران اطلاعاتی مخاطب جلوگیری می کند و او را از سر در گمی نجات می دهد. اغلب کسب و کارها برای انجام بازاریابی قطره ای از ایمیل استفاده می کنند. به این صوت که در ابتدا پرسش نامه ای را برای مخاطب ارسال می کنند و پس از پاسخ دهی مخاطب، به طور مستمر اطلاعات را به صورت کوچک و قطره ای برای او ایمیل می کنند.


اهمیت بازاریابی قطره ای

اهمیت بازاریابی قطره ای در این مسئله است که پیوسته موضوع را به مخاطب یادآوری می کند پس راهی برای فراموشی مخاطب وجود ندارد. از طرفی طبق تحقیقات انجام شده این روش از بازاریابی زمان لازم برای فروش را 23 درصد کاهش می دهد که بدون شک موجب رشد هرچه سریع تر کسب و کار می شود. در بازاریابی قطره ای می توانید با مخاطب ارتباط موثر بسازید و اعتماد او را جلب کنید. هم چنین در این روش می توانید با رعایت زمان بندی مناسب و ایجاد هیجان های لحظه ای برای مخاطب او را به خرید محصول دعوت کنید.

ویژگی های بازاریابی قطره ای

جالب است بدانید یکی از ویژگی های بازاریابی قطره ای، مخاطبانی هستند که با کسب و کار شما آشنایی دارند و یا یک بار از شما خرید کرده اند. شما با استفاده از این روش و ارسال اطلاعات در رابطه با محصولات و تخفیف های خود و یا تبریک تولد مخاطبتان همیشه در ذهن او ماندگار خواهید بود و بی شک شما را از یاد نخواهند برد. همچنین ویژگی دیگر در بازاریابی قطره ای این است که شما با ارسال اطلاعات به صورت مستمر در ذهن مشتری به یک فرد حرفه ای بدل می شوید.


انواع بازاریابی قطره ای

انواع بازاریابی قطره ای

بدیهی است که هر کسب و کاری مخاطب متفاوتی دارد. در این راستا کمپین هایی برای بازار یابی قطره ای وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید به راحتی به مخاطبین هدف خود دست یابید.

کمپین بازاریابی قطره ای رقابتی:

در کمپین بازاریابی قطره ای رقابتی در تلاش هستیم که تفاوت برند خود را با دیگر رقبا نشان بدهیم و به آن تاکید کنیم. باید به گونه ای این کار را بکنیم که بر نیازهای اصلی مخاطب تاکید داشته باشد. این کار باید با رعایت و حفظ منافع و ارزش های کالا و محصولات ایحاد شود.

کمپین بازاریابی قطره ای ترفیعی:

در بعضی موارد ممکن است مشتریان هنگام خرید درست در لحظات آخر پرداختشان دچار شک شوند. کمپین بازاریابی قطره ای ترفیعی به این نکته اشاره دارد که در این لحظات شما باید پیشنهاد ویژه ای از جمله تخفیف و یا گیفت یا هدیه ای برای مشتری داشته باشید تا شک او برطرف شود.

کمپین بازاریابی قطره ای اصلی (Top Of Mind):

کمپین بازاریابی قطره ای اصلی زمانی کاربرد دارد که مخاطب یا مشتری برای خرید محصول شما آمادگی لازم را دارد. پس شما با استفاده از این کمپین و یادآوری ویژگی ها و محصولاتتان به آن فرد به صورت مستمر و قطره ای باعث می شوید که شما را فراموش نکند. 

کانال تلگرام درگاه پرداخت پی فا

کمپین بازاریابی قطره ای دانشی (Educational):

در این کمپین اطلاعات مفید و ارزشمند برای مشتریان جدید و بالقوه ارسال می گردد.

کمپین بازاریابی تعامل مجدد (Re-engagement):

کمپین بازاریابی قطره ای تعامل مجدد موجب این می شود که مشتریانی که غیرفعال شده اند مجدد به چرخه ی خرید از شما باز گردند.

کمپین بازاریابی آموزشی (Training):

کمپین بازاریابی آموزشی به این صورت است که شما با ارائه ی مباحث آموزشی در رابطه با کار یا محصول خود به مخاطبین آگاهی و اطمینان می دهید که در نهایت منجر به خرید از شما می شود.


اصول اثر بخشی بازاریابی قطره ای

برای موفقیت و عملکرد بهتر در بازاریابی قطره ای تنها ارسال ایمیل کافی نیست شما باید به خوبی کمپین های گفته شده را بشناسید و برای اجرای آن ها نیز مخاطب هدفتان را مشخص کنید. لازم است که قبل از شروع هر کمپینی به خوبی هدف خود را مشخص کنید و بشناسید زیرا هر هدفی نیازمند استراتژی مخصوص به خود است. یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی قطره ای تولید محتوای ارزشمند است زیرا با تولید این نوع محتوا می توانید ارتباط موثری بین مخاطب ایجاد کنید. همچنین حائز اهمیت است که زمان بندی مشخصی برای ارسال مطالب و یا ایمیل های خود داشته باشید.


رفتار کاربران در بازاریابی قطره ای

طبق تحقیقات انجام شده مخاطبان هدف بازاریابی قطره ای در مقابل کمپین ها رفتار های مشخصی از خود بروز می دهند که به شرح زیر می باشند:
- عضویت در ایمیل مارکتینگ
- شناخت بازدید کننده های مکرر
- ثبت نام های انجام شده در سایت
- ثبت نام و عدم بازدید دوباره از سایت
- انواع بازدید کننده های معمولی در سایت
- عدم ثبت نام برای دوره های آموزشی رایگان 

درگاه پرداخت


- تعداد لغو عضویت ها


در چه کسب و کار هایی از بازاریابی قطره ای استفاده می شود؟

از بازاریابی قطره ای می توان در انواع مختلف کسب وکارها و بیزینس ها استفاده کرد. از شرکت های بزرگ تا کسب و کارهای کوچک خانگی می توانند از این روش برای جذب و نگهداری مشتریان خود استفاده کنند.


ایمیل مارکتینگ

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در رابطه با معنا و مفهوم بازاریابی قطره ای و کمپین های آن و نحوه ی کار بازاریابی قطره ای توضیح دادیم. به طور کلی بازاریابی قطره ای راهی برای حفظ کسب و کار و برند است. شما با بازاریابی قطره ای می توانید مشتریان فعلی و بالقوه تان را به خرید محصولاتتان تشویق کنید و نگذارید شما را فراموش کنند.


Reference : payfa

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.