من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

معرفی ارزان ترین شبکه انتقال ارزدیجیتال

بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و هزاران ارز دیجیتال دیگر برای جابجایی به شبکه‌های انتقال نیاز دارند. شبکه‌های مختلفی برای انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارند و کاربران برای انتقال کوین یا توکن‌های مختلف در یک بلاک چین، می‌بایست شبکه مرتبط با ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب کنند. زمانی که صحبت از انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه‌های بلاک چین می‌شود، موضوعی به نام کارمزد تراکنش‌ها مطرح می‌شود. کارمزد تراکنش‌ها بسته به فعالیت شبکه می‌تواند کم یا زیاد باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارزان ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال نیز بپردازیم.

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

ارزان ترین شبکه انتقال ارزدیجیتال

تمامی ارزهای دیجیتال بر روی بستری بلاکچینی فعالیت می‌کنند که آدرس و محل فعالیت آن‌ها بر روی آن وجود دارند. این بستر بلاکچینی، شبکه‌ی آن ارز دیجیتال نامیده می‌شود. برخی از ارزهای دیجیتال، بلاک چین و شبکه‌ی اختصاصی خود را داشته و برخی دیگر بر روی شبکه‌های بلاک چینی دیگر رمزارزها فعالیت می ‌کنند. شناخت و آشنایی شبکه‌ انتقال ارز دیجیتال برای افرادی که دارایی‌ های دیجیتال را انتقال می‌ دهند، بسیار مهم است. به این ترتیب نیاز است تا با مفاهیمی که در این شبکه رایج هستند بیشتر آشنا شویم.
کوین ‌ها و توکن‌ ها، دو مفهوم اساسی در شبکه انتقال ارزهای دیجیتال هستند. کوین به ارز دیجیتالی گفته می ‌شود که مستقل است و الگوریتم، هدف و شبکۀ مخصوص به خود را دارد. برای نمونه می ‌توان به بیت کوین، لایت‌کوین، اتریوم، ریپل و... اشاره کرد. بر خلاف کوین ‌ها، توکن‌ ها مستقل نیستند و بر روی شبکه‌ی اختصاصی کوین‌ ها ایجاد شده و فعالیت می‌ کنند. برای نمونه می‌توان به توکن‌های چین ‌لینک، تتا (THETA) و... اشاره کرد که بر روی شبکه اختصاصی اتریوم ایجاد شده‌اند.
آشنایی با شبکه‌ های انتقال ارز دیجیتال زمانی مهم و کاربردی است که کاربری در صرافی‌ یا میان کیف پول‌ ها قصد انتقال رمزارزهای خود را داشته باشد. در انتقال رمزارزها امکان انتقال یک توکن از شبکه A به B ممکن نیست و تنها می ‌توان ارزها را در شبکه A جا به جا کرد. به این معنا که  ارز دیجیتالی مانند بیت ‌کوین را نمی‌توان از مبدا ERC20 به مقصد BEP-2 منتقل کرد. در صورت انتقال یک ارز دیجیتال با مبدا و مقصد متفاوت، دارایی میان شبکه ‌ها گم شده و قابل برگشت نیز نمی‌باشد. البته در برخی موارد استثنا مانند استیبل کوین تتر، امکان انتقال یک توکن بر روی شبکه‌های مختلف وجود دارد. مفهوم مهم دیگری نیز وجود دارد که کارمز انتقال نام دارد. برای منتقل کردن هر ارز دیجیتال، شبکه که در واقع همان نودها و ماینرها هستند، در ازای این انتقال از کاربران کارمزد دریافت می‌کند. برای اینکه تراکنش انجام شده توسط کاربر در شبکه ثبت شود، به تایید یک یا چند ماینر نیاز است که کارمزد در ازای این تایید دریافت میشود. هر چه تعداد ماینرهایی که یک تراکنش را تایید می‌کنند بیشتر باشد، تراکنش ایمن‌ تر و مبلغ کارمزد دریافتی نیز بیشتر خواهد بود. بلاک چین یک فناوری غیرمتمرکز است که سرور مرکزی نداشته و تراکنش‌ های انجام گرفته در بستر آن توسط نود ها یا همان کاربران و سیستم های ماینینگ، تأیید می‌شوند که برای این امر مستلزم دریافت کارمزد است. مقدار کارمزد دریافتی در هر شبکه متفاوت از یکدیگر است. به همین علت، شناخت شبکه‌هایی با کارمزد پایین نکته مهمی است. در ادامه این مطلب از تتر ایران به معرفی شبکه‌‌های انتقال ارز دیجیتال و کارمزد هر یک پرداخته می‌شود.

تفاوت شبکه های انتقال ارز دیجیتال در کارمزدشان

کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه‌ ها به کارمزدی گفته می‌ شود که هنگام انتقال یک توکن از یک حساب به حساب دیگر از کاربران دریافت می‌شود. برای عبور و ثبت تراکنش در بلاک چین، کارمزد تراکنش مشخصی اخذ می‌شود که در شبکه‌ های مختلف متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد.  شبکه‌ های ارزهای دیجیتال به دو دلیل مهم از کارمزد انتقال استفاده می‌کنند. اول از همه این که دریافت کارمزد باعث کاهش میزان اسپم در شبکه می‌ شود. ثانیاً، کارمزد تراکنش‌ ها به عنوان انگیزه‌ای برای کاربران عمل می کند که به تأیید و اعتبار بخشیدن به تراکنش ها کمک می کند. هدف اصلی از کارمزد تراکنش‌ های رمزنگاری این است که اطمینان حاصل شود که تراکنش اعتبار دارد و شبکه مربوطه برای اجرا و توسعه تراکنش‌ها را امن نگه دارد. ارز دیجیتال بیت کوین، رایج ترین رمزارزی است که کاربران آن را به عنوان دارایی انتخاب می کنند. کاربران ممکن است قصد داشته باشند بیت کوین خود را به یک کیف پول ایمن منتقل کنند. برای این منظور می‌توان از شبکه های انتقال بیت کوین (BTC)، BEP2، BEP20 و ERC20 استفاده کرد. اگرچه شبکه اصلی بیت‌ کوین به‌ عنوان اولین شبکه بلاک چین، استانداردی را برای کارمزد تراکنش‌ها تعیین کرده است که در آن ارسال بیت کوین با کارمزد صفر نیز امکان پذیر است، اما ماینرها به احتمال زیاد چنین تراکنش‌هایی را نادیده گرفته و آن‌ها را اعتبارسنجی نمی‌ کنند. بنابراین می توان از شبکه انتقال BEP2 با کارمزد ۰.۰۰۰۰۰۲۸ دلار، معادل ۰.۰۹۲۴ تومان به عنوان ارزان‌ترین شبکه انتقال ارز دیجیتال بین کوین استفاده کرد. در ادامه دو شبکه انتقال ارز دیجیتالی که دارای کمترین میزان کارمزد هستند، معرفی می‌شوند.

BEP20

شبکه انتقال ارزدیجیتال چیست

BEP20 شبکه انتقالی است که توسط BSC استفاده می ‌شود و برای سازگاری با استاندارد BEP2 و ERC20 اتریوم طراحی شده است. BEP20 و BSC فرصت‌ هایی را برای کاربران فراهم کردند تا به تعداد زیاد و به سرعت در حال رشد DApp ها دسترسی داشته باشند. مشابه BEP2، تراکنش با توکن‌های BEP20 نیز به سکه‌های BNB برای پرداخت هزینه Gas نیاز دارد. شبکه BEP20، استاندارد توکنی است که جهت ایجاد توکن در BSC به کار برده می‌شود. BNB نیز همانند اتریوم که کارمزد گس دارد، برای انتقال توکن‌ ها در شبکه BEP20 به عنوان کارمزد پرداخت می‌شود. کارمزد انتقال BEP20 به دلیل شیوه اعتبار سنجی شبکه بایننس در مقایسه با دو شبکه ERC20 و BEP2 بسیار کمتر است  و این شبکه را می ‌توان ارزان ترین شبکه انتقال ارزهای دیجیتال معرفی کرد. کارمزد انتقال در شبکه BEP20 احتمالاً بیش از چند سنت نخواهد بود. به طور دقیق‌تر، مبلغ دقیق کارمزد انتقال ارز دیجیتال در شبکه در زمان انتشار این مقاله BEP20،0.6$، معادل حدودا 20 هزار تومان است.

شبکه انتقال TRC20

تفاوت شبکه های انتقال ارزدیجیتال

شبکه ترون با عنوان اختصاری TRC20، شبکه ای با سرعت بالا و کارمزد بسیار پایین است. کارمزد انتقال رمزارزها در شبکه TRC20، بسیار ارزان و اقتصادی است. این شبکه بر بستر بلاکچین اختصاصی رمز ارز TRON ایجاد شده و فعالیت می‌کند. مبلغ کارمزدی که برای انتقال ارز دیجیتال باید در شبکه TRC20 پرداخت شود،1$ است. کارمزد های پرداختی در این شبکه در قیاس با شبکه ERC20، بسیار کم‌ تر است. برای مثال، قیمت ارز دیجیتال تتر در زمان انتشار این مقاله، ۳6 هزار تومان است. در صورتی که ۲۰ تتر را با استفاده از شبکه TRC20 انتقال دهیم، تنها 1 تتر به عنوان کارمزد پرداخته می‌شود. این در حالی است که اگر ۲۰  تتر را از طریق شبکه ERC20 انتقال دهیم، می‌بایست حدودا ۱۵ تتر به عنوان کارمزد پرداخت کنیم. موضوع بیان شده را می ‌توان دلیلی برای حائز اهمیت بودن انتخاب شبکه مناسب و ارزان برای انتقال ارزهای دیجیتال به حساب آورد. TRC20 ارزان ترین شبکه انتقال تتر، که یکی از اولین استیبل کوین‌ ها و ارزهای رمزنگاری شده‌ ای است که ارزش بازار خود را به یک ارز فیات متصل کرد، می‌باشد. برای محاسبه ارزهای دیگر بر روی شبکه‌های انتقال دیگر، می‌توان قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی‌ های ارز دیجیتال و یا سایت‌های مربوطه بررسی کرد

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.