من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

یک فروشنده خوب وحرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

راز فروش موفق

 
 
 

راز فروش موفق چیست و یک فروشنده خوب و حرفه ای چه ویژگی‌ هایی دارد؟ فروش محصول یک مهارت است که بسیاری از فروشندگان در آن موفق عمل می‌کنند و با رعایت نکات مهم فروش و تقویت روابط بین فردی، مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش می‌دهند. برای بسیاری از فروشندگان، فروش یک محصول چالش برانگیز است؛ این دسته از افراد به دنبال ویژگی‌های فروشندگان حرفه‌ای هستند تا با آشنایی از این ویژگی‌ها و تقویت مهارت‌های خود، به یک فروشنده خوب و کاربلد تبدیل شوند. مدیران فروش شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ نیز به دنبال افرادی هستند که بتوانند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنند و ویژگی‌های یک محصول را به مشتریان شرح دهند و بتوانند منجر به افزایش فروش محصولات یک شرکت شوند. از این رو دانستن ویژگی‌های یک فروشنده ماهر به مدیران کمک می‌کند تا فرد مناسبی را درنظر بگیرند. در ادامه این مقاله از پی فا به بررسی ۱۰ ویژگی فروشنده خوب و حرفه ای می‌پردازیم.

ویژگی‌ های یک فروشنده خوب و حرفه‌ ای

یک فروشنده خوب وحرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
یک فروشنده خوب وحرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می‌دانید، تبدیل شدن به یک متخصص فروش با تجربه و حرفه‌ای در یک شب اتفاق نمی‌افتد. اما راه‌های زیادی برای تقویت مهارت‌های فروش وجود دارد و تفاوتی ندارد که شما تجربه فروش نداشته باشید و یا ۱۰ سال در این زمینه تجربه داشته باشید. آشنایی با ویژگی‌های کلیدی یک فروشنده خوب و حرفه‌ ای به شما کمک خواهد کرد که در این زمینه موفق‌تر عمل کنید.

۱. محصول و مزایای آن را بشناسید

شناخت محصول و مزایای آن یک راز فروش موفق در فروشندگان حرفه‌ای است. اگر اطلاعات زیادی در مورد محصولی که می‌فروشید ندارید، به احتمال زیاد در فروش موفق عمل نخواهید کرد. هنگامی که شما در تلاشید تا محصولی را به مشتری بفروشید، باید همه اطلاعات لازم درباره آن را بدانید و نحوه استفاده از محصول را به مشتری توضیح دهید و سؤالات دیگری را که ممکن است مشتریان در طول عرضه محصول شما بپرسند، پیش بینی کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین ارائه رضایت مشتریان دیگر از محصول می‌تواند احتمال فروش را افزایش دهد.

۲. قبل از معرفی محصول، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

ویژگی فروشنده خوب و حرفه ای
ویژگی فروشنده خوب و حرفه ای

مخاطبان و مشتریان شما چه کسانی هستند؟ بسیاری از محصولات برای همه افراد مناسب نیستند، از این رو باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و محصولات خود را به آن‌ها ارائه دهید. در مرحله بعد، اگر محصولی را برای یک شرکت خاص عرضه می‌کنید، مطمئن شوید که در مورد آن شرکت اطلاعات کافی دارید. این موضوع موجب قانع کردن مشتری برای خرید محصول می‌شود. ارائه اطلاعات درست در رابطه با شرکت و محصول جزء ویژگی فروشنده خوب و حرفه ای است و موجب افزایش فروش شما می‌شود.

۳. منافع مشتریان خود را در نظر داشته باشید

هنگامی که مشتریان خود را شناسایی کردید، بدانید که نیازهای آن‌ها چیست. این موضوع به شما کمک می‌کند نیاز مشتریان را به محصول یا خدماتی که می‌فروشید، وصل کنید. همچنین شما باید به هنگام فروش محصول مزایای آن را به مشتریان ارائه دهید و درصورتی که مشتری از خرید محصول صرف نظر کرد، با ملایمت با او رفتار کنید.

۴. ایجاد یک پیوند عاطفی بین محصول و خریدار

بهترین فروشندگان می‌دانند که چگونه با هر محصولی که می‌فروشند ارتباط عاطفی عمیق‌تری پیدا کنند. مردم بیشتر بر اساس احساساتشان تصمیم می‌گیرند تا منطقشان، بنابراین فروشندگان حرفه‌ای، داستان‌ سراهای قوی هستند که چیزی را می‌فروشند که از نظر احساسی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. تقویت مهارت در این زمینه می‌تواند به افزایش فروش کمک کند.

۵. داشتن مهارت‌های فردی عالی و ایجاد اعتماد در مشتری

کسب اعتماد مشتریان
کسب اعتماد مشتریان

یک فروشنده موفق و حرفه‌ای، مهارت‌های فردی عالی دارد و بر ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان تمرکز می‌کند. بخش بزرگی از ارتباط با یک مشتری و فروش محصول، ایجاد ارتباط موثر و جلب اعتماد آن‌هاست، به خصوص اگر این در رابطه با فروش یک محصول مهم و گران قیمت باشد. جلب اعتماد مشتریان ممکن است مدتی طول بکشد، این مدت زمان جلب اعتماد به خصوص اگر برای سرمایه گذاری برای خرید یک محصول خاص است، بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای، در این فرایند عجله نداشته باشید و صبوری کنید.

۶. پرسیدن سوالات مهم

فروشندگان خوب و حرفه‌ای بهترین سوالات را از مشتریان می‌پرسند و احساس نیاز به محصول را در مشتریان بالقوه ایجاد می‌کنند. فروشندگان حرفه‌ای و کاربلد می‌توانند یک مسیر سوال را دنبال کنند که به نیاز احتمالی آن‌ها می‌رسد. پاسخ مشتریان به این سؤالات، اطلاعات مورد نیاز برای یک فروشنده را فراهم می‌کند و از این طریق می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند. همچنین توانایی قرار دادن خود به جای مشتری یکی دیگر از ویژگی‌های فروشنده خوب و حرفه ای است که به او کمک می‌کند ارتباط عاطفی عمیق‌تری با مشتریان داشته باشد و شانس فروش را افزایش دهد.

۷. خوشبین بودن

راز فروش موفق
راز فروش موفق

یک ویژگی که بیشتر افراد به دنبال آن نیستند، خوش بینی است. فروش، یک مهارت منحصر به فرد است و فروشندگان ماهر و کاربلد به شدت تحت تاثیر این باور درونی هستند. برای این دسته از افراد مهم نیست در طول فروش چه اتفاقی می‌افتد، صحبت، تماس یا گفتگوی بعدی نتیجه بهتری خواهد داشت. مشتریان به راحتی می‌توانند با این دسته از افراد ارتباط برقرار کنند و انرژی، انگیزه و اعتماد به نفس آن‌ها را احساس کنند. خوشبین بودن در واقع یک راز فروش موفق است.

۸. کسب تجربه در زمینه فروش

فروش خوب یک مهارت مهارت است و‌ به توانایی‌هایی نیاز دارد؛ بنابراین همه افراد نمی‌توانند در این زمینه موفق عمل کنند و به فروشندگان ماهر و حرفه‌ ای تبدیل شوند. موفقیت در فروش نیاز به کسب تجربه دارد. فروش یک محصول به شجاعت، عزم و صبر نیاز دارد. برای به دست آوردن تجربه در زمینه فروش، می‌توانید به عنوان کارآموز در یک موقعیت فروش در شرکت‌های مختلف فعالیت کنید. این فرصت‌ها معمولاً همراه با آموزش‌های عملی است، که برای تبدیل شدن به یک فروشنده خوب و حرفه‌ای ضروری است. همچنین به هنگام فروش یک محصول به نیازهای مشتریان توجه کنید و راه حل‌های مناسب را به آن‌ها ارائه دهید. مزایا و معایب مدل کسب و کار خود را بپذیرید و صادق باشید.

۹. در مورد اصول فروش آموزش دیده باشید

اگر می خواهید در زمینه فروش موفق و حرفه‌ای باشید، به تجربه و آموزش باکیفیتی نیاز دارید. بسیاری از برنامه‌های فروش آنلاین وجود دارد که گواهی و مدارک معتبری نیز به شما ارائه می‌کنند. این دوره‌ها توسط اساتید و فروشندگان ماهر برگزار می‌شود که به شما در این زمینه اطلاعات مهمی ارائه می‌دهند. به هنگام فروش سعی کنید تا حد امکان آراسته باشید و لباس مناسب و رسمی به تن داشته باشید.

۱۰. اهداف حرفه ای تعیین کنید

تعیین اهداف فروش برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه‌ای و کاربلد بسیار مهم است. این کار شما را با میزان محصولات یا خدماتی که برای فروش نیاز دارید هماهنگ نگه می‌دارد. تعیین اهداف همچنین به شما کمک می‌کند در مسیر خود ثابت قدم بمانید و روی هدف نهایی خود متمرکز شوید.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.